יום רביעי, 31 בדצמבר 2014

JARDIN DE LA REINA

קבענו עם שני החברים שמוקדם בבקר הם ילכו לשוק ויבצעו קניות של ירקות ופירות עבורנו, טעות גדולה שלנו, ויביאו לנו לספינה עד 09:00. נתנו להם כסף קובני בשווי של כ70 אירו, סכום אדיר במונחים מקומיים. הם הגיעו ב09:30 הביאו הרבה סחורה וטענו שהלך כל הכסף. נפרדנו מהם בחיבוקים ובהרגשת תודה עמוקה ואמיתית שלנו. אין ספק שהם תרמו רבות לסיור ההכרות שלנו עם החיים בקובה ובלעדיהם היו מעבירים את הסיור בשמעון תיירותי קלסי.
יצאנו לדרך ב09:45, בקריביים ובכל מרכז ודרום אמריקה ביציאה מהמרינה יש לקבל שחרור ותעודת מעבר ממשרד המרינה. למרבה ההפתעה התהליך כאן היה מיידי הטופס היה מוכן כך שמיד כשהודענו  שאנחנו יוצאים קיבלנו הטופס ויצאנו לדרך. הפלגנו יום לילה והגענו לקבוצת איים המתפרסת לאורך של כמאה מיילים ימיים ונקראת JARDIN DE REINA גן המלכה.
שמורת טבע ענקית, הרבה איים חול לבן עמי מנגרוב ציפורים וחיים ימיים עשירים. לילה על עוגן, שחיה סיור באיים עם הדינגי וארוחת ערב של דג לוקוס שזה עתה ניצוד.
אחת מהחוויות של היאכטונרים היא לעגון במפרצים שוממים מאדם ואם יש עוד סירה או שתיים, שומרים מרחק האחת מהשניה וזוכים לפרטיות כמעט מושלמת. לפעמים מתמזל ונוצר קשר טוב עם סירה אחרת שיחות מענינות החלפת אינפורמציה וסתם הכרות עם אנשים ותרבויות שונות. הפעם היה לנו מזל ספינה של איטלקים עגנה לידנו ובמחווה של יאכטונרים נתנו לנו במתנה דג לוקוס של כעשרה קילו, לא רצינו להשאר חייבים אז נתנו להם שני בקבוקי יין מלנזרוטה מתוך שלושים בקבוקים שקנינו שם והתגלו כיינות מעולים.
עוד תמונות מסנטיאגו דה קובה.
משופץ חלקית

הרחוב הראשי

מטיילים

מראה רחוב לטיני

רחובות עמוסים

ישו נולד מצגת בכנסיה

וזאת הכנסיה

הכיכר המרכזית

החבר מסתפר שילם 1 CUC מתי הסתפר אחריו ושילם 5 CUC

מלון לשעבר

כל חדר הפך לדירה

החצר של המלון נקיה וחביות מאגר המים

בנין עם עבר מפואר

אבל ההוה מוזנח ונקי

קצת צבע חדש

הרוב נראה כך

הדירה של איש הסיגרים

אותה דירה מצד שני


אבי וצוק ברחוב הראשי

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה