יום חמישי, 11 בדצמבר 2014

בישולים

יום חמישי ה11 בדצמבר היום דגנו דג, אחרי חמישה ימים של אוקיינוס מכוסה בעשבי מים צפים שלא אפשרו לדוג זרקנו הבוקר חכה ומהר מאד דג יפה נתפס. עשבי הים נעלמנו אבל הרוח הטובה שנשפה בימים האחרונים נעלמה איתם ואנחנו מקרטעים במהירויות של 5-6 קשרים. חשבנו שנגיע בלילה שבין שישי לשבת אבל בקצב הזה נגיע במהלך שבת, לא נורא.
מכוון שיש לנו דג טרי מתחיל דיון כיצד להכין אותו וכל הכשרונות הקולינריים הנמצאים בספינה באים לידי ביטוי בסוף משאירים לצוק שיכין הדג לפי הבנתו.
בגולדינה יש מטבח די גדול עם ציוד טוב המאפשר להכין תבשילים שונים ומורכבים, העסק מסתבך כאשר צריכים לבשל תוך כדי הפלגה. ראשית צמיד צריך לאלתר לפי המצרכים הקיימים וככל שההפלגה מתמשכת הקריאטיביות צריכה לגדול כי הרבה מצרכים נגמרו. שלב הקילוף והחיתוך דורש תשומת לב וריכוז הספינה מתנדנדת ובקלות ניתן לפספס(לא נעים ולפעמים כואב). תוך כדי צריך לשים לב שהכערות עם החומרים לא מתהפכות או גולשות או נופלות לריצפה, לא פעם קורה שאני עומד עם כערה מלאה ברוטב ואז גל צד מכה בספינה, גולדינה נוטה חזק לצד אחד ומיד מתיישרת, התנועה הזאת מוציאה ממני קללה עסיסית וכמובן שחלק מהרוטב נשפך ומשפריץ מסביב( הנה עוד תקלה לרשימת התקלות בהפלגה). התנור יושב על ציר כך שהנידנודים לא מפילים את הסירים ואת התבשילים, צריך לשים לב שלא למלא את הסיר יותר מדי, ולהבטיח שהסירים מוחזקים בצדדים היטב.
אנחנו מבשלים בתורנות כל יום משהו אחר וקיבלנו אוסף תבשילים טעימים מענינים ומגוונים. מענין להסתכל על כל אחד ואחד כיצד הוא מבשל, אפשר ללמוד הרבה על האדם לפי הדרך והשיטות שהוא נוקט בזמן הבישול( לא אספר לכם מה אבל אני למדתי מספר דברים על אנשי הצוות).
צוק יכין את הדג ברוטב עגבניות ובתוספת פסטה ברוטב, אני כבר רעב.
צוק מיכאל ודג 4.5ק"ג

שקשוקה תוצרת גולדינה

לזניה מזה טעימה

עוף גורמה

חלה לשבת מאפיית גולדינה

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה