יום רביעי, 19 באוקטובר 2016

טהיטי

אחרי חודש וחצי של טבע פראי, ג'ונגלים בשלל גווני הירוק צבועים בפרחים בכל צבעי הקשת, מטעי קוקוסים מלוא האופק, צוקי אבן הקורעים את השמיים בגבהים של מאות מטרים, נחלי מים צלולים, חיות ים מדהימות ואנשי המקום מסבירי פנים ידידותיים ובעלי תרבות מיוחדת במינה, הגענו לעיר הגדולה. PAPEETE עיר הבירה של הפולנזים הצרפתיים נמצאת באי טהיטי, יש בה כ20,000 תושבים ובכל האי יש כ90,000 תושבים.
עיר ססגונית ותוססת, הרבה אנשים ברחובות לבושים בצבעוניות שמחה, רוכלי רחוב, זמרי רחוב, דוכני פרחים וזרי ראש, חנויות בדים עם הדפסי בד בשלל גוונים, שוק עירוני נקי ועשיר ובעיות חניה ופקקים בכניסה לעיר. הרבה אוניות קרוז עוצרות ליום יומיים בנמל של פפאטה ופורקות אלפי תיירים לרחובות, בימים אלה העיר מעלה הילוך ומציגה לעולם את שלל היופי המקומי.
טהיטי האי המרכזי מקיים הרבה ארועים בהם באות לידי ביטוי סגנונות התרבויות של האיים השונים המרכיבים את הפולנזים הצרפתיים וכמו כל עיר מרכזית ניתן כאן לראות ולחוש את עיקרי התרבויות השונות ולהנות מנופים המזכירים במעט את האיים.
זכינו לראות כמה הרכבי זמרים ברחובות, מופעי מחול שהתקיימו בשוק המרכזי, מופעי מחול ומוזיקה לתיירים בבתי המלון, תחרות ריקודים במרכז לתרבות פולנזית וכמו בהרבה טיולים, במקרה הגענו למופע מחול המזמין את האורחים להכנס ולהצטרף לאסיפת בחירות עירונית.
הספינה קשורה במרינה, זה ביתנו למשך ארבעת החודשים הבאים, לאט לאט נכנסים לשגרת חיים מקומית ונהנים מעצם השהות במקום. מזג האויר חם מאוד לחות גבוהה ואנחנו נכנסים לעונה הגשומה, יודעי דבר אומרים שלפעמים יורד גשם ללא הפסקה במשך שבועיים שלושה אבל אפשר לעבור לקבוצתת איים אחרת שבה לא יורד גשם(זה היתרון כשהבית שלנו זה ספינה).
על איי ה TUAMOTUS  דילגנו, התוכנית להפליג אליהם במהלך השהות שלנו כאן.

הכל טוב יפה ונהנים אבל הגעגועים הביתה לילדים, לנכדים ולחברים יושבים כל הזמן על הלב.
הנוף מהמרפסת במלון

אומן חריטה בעץ יוצר טיקי לתיירים

מפליגים

להקת המחול

נעמדים לתמונה וכל התיירים מצלמים (גם אני)

מוכרת בשוק

שוזרות ומוכרות זרי ראש

זרים יפים

פרחים יפים

פרחים 

שפע צבעים

פרחים מיוחדים

אומנית קש

דוכן זרי ראש

זר ראש

הרבה זרים

ועוד

דגים במרינה

מקבלי הפנים לאספת הבחירות

המתופפים מאחור

הלוחמים, לא שמעו על דיאטה

התופים

אהובתי עוזרת להעביר את התוף

וזוכה להצטלם עם מנהיג הלהקה

בחצר הבית של חברה מקומית

המרינה

ספינות קשורות למצופי עגינה

טהיטי משופעת במפלים

שקיעה בMOOREA האי מערבית לטהיטי

מהבר במלון

רולות מסעדה ברכב מסחרי

המטבח ברכב הלקוחות יושבים בשטח פתוח

רחוב בPAPEETE בירת הפולנזים הצרפתיים

אותו רחוב

אישתי אהובתי 

זר פרחים לה על הראש

תגובה 1:

  1. יופי של תמונות , הרבה צבע, חגיגה לעיניים. בהזדמנות זאת שאנחנו לפני חג המולד ,אני רוצה להודות לרותי על המתנות ששלחה לנו בחג המולד כאשר חצינו את האוקיינוס האטלנטי, זה היה מרגש ותודה על תשומת הלב. תמשיכו להינות. צוק

    השבמחק