יום רביעי, 31 בדצמבר 2014

קובה קובה קובה

קובה קובה קובה כל מה שקראתי, סיפרו ותיארו לי, ייצרתי בדמיוני, הוא נכון. והמציאות היא עוד יותר חזקה וחווייתית מהסיפורים.
הגענו בלילה לסנטיאגו דה קובה, הנחו אותנו לזרוק עוגן ליד המרינה ולהמתין בבוקר להגעת נציגי הרשויות לבצע כניסה למדינה. מנסיונם של קודמים הבנו שהנציגים מצפים לתשורה קטנה( יש לשאר שהם לא התנגדו לתשורה גדולה אבל החלטתי שלא לבדוק הנושא), בבוקר לפני הגעתם הכנו כ12סבונים, כערה עם שקיות של סוריות m&m ועוד כערה עם תפזורת סוכריות כמות שאמורה להספיק ל5,6 נציגים כך שכל אחד יוכל לקחת 2סבונים וכמה חופנים של סוכריות. הכל הונח על השולחן בסלון בצורה יפה ומזמינה.
ב08:30 התקרבנו אלינו ספינה מהמרינה ומתוכה ירד נציג אחד בלבד, הרופא. מתברר שצריך קודם כל לעבור בדיקה של הרופא לפני שממשיכים בתהליך הכניסה. איך שהרופא ירד לסלון וקלט את השולחן העמוס הוא שאל, בנימוס רב, האם מותר לו להתכבד ברגע שאמרתי לו שזה עבור הנציגים מיד שלח יד לקח שני חופנים של סוכריות ודחף אותן לתיק ואז שטל האם מותר לו לקחת מהסבונים ובעדינות לקח שני סבונים. התחלנו בביקורת שדרשה מסמכים שונים מדידת חום של כל הצוות ומילוי מספר טפסים שונים, וכך בין לבין כל פעם כשהלכתי להביא נייר או לבדוק איזה דבר ראיתי כיצד ערימת הסוכריות קטנה ומספר הסבונים מצטמצם.
הרופא הציע למיכאל, אחרי שהתברר לו שלמיכאל יש תואר בביאולוגיה  ימית, לעשות ביחד מחקר על הדגה באי. מאוחר יותר הציע לצוק לעשות שותפות עסקית בנושא תיירות. אחרי כחצי שעה ירד מהספינה והשאיר על השולחן שני סבונים שתי שקיות של m&m ומעט סוכריות.
לאחר ביקור הרופא נקשרנו לרציף ואז הגיע נציג משמר החופים ושלטונות ההגירה, לרב זה שני אנשים שונים הפעם היה לנו מזל ואדם אחד ייצג את שניהם. אחריו באו מהמכס, שלושה אנשים ושני כלבים. לאחר בקשת רשות העלו כלב אחד לספינה ועברו איתו בכל פינות הספינה, זה היה כלב המריח חומר נפץ. אחריו העלו את הכלב השני גם הוא עבר בכל פינות הספינה,כולל הרמת מזרונים פתיחת ריצפה והוצאת תיקים, הכלב הזה חיפש סמים.
מקבלים תידרוך ארוך ומשעמם

בלב המרינה מדרגות המובילות ל....

מבצר השומר על הכניסה למפרץ
לסיום קיבלנו תדריך ממנהל המזח ( הבן אדם מקבל במה וקהל שבוי ומנצל את המצב עד תום). וכך בשעה 13:30 סוף סוף אנחנו רשאים להכנס לקובה.

תגובה 1:

  1. מצחיק מאוד אבל המציאות אומר צוק שבקובה היא עצובה

    השבמחק