יום שישי, 5 בדצמבר 2014

היי כולם,
 יום שישי ה5.12, יום שימשי של חורף בתל אביב. מסוג הימים שיש תחושת בלבול פיזית חם בחוץ וקר בתוך הגוף והלוך הרוח נע בין קצוות וריק. לכאורה אין סיבה וגם לא ניכר בעשייה האינטנסיבית היומיומית שהיא לכשעצמה מעניינת ומרגשת ו(כאן אני מודיעה חגיגית כי השבוע פתחתי סטודיו חדש ברח המחוגה 3 בפלורנטין עם לין בתי) המון נושאים מעניינים על סדר היום ובכ"ז בפנים חור שחור,קבוע וסטטי.
אז ככה היום בצהריים קיבלתי טלפון משלמה ברק שהודיע לי כי "הכל בסדר ושלום לכולם אך יש תקלה טכנית... " אני משתפת בשיחות ובאימיילים משלמה כי בלעדיו אנו "הנעצות" הצהובות היינו באי וודאות כמעט מוחלט. ובערב קיבנו כולנו את המייל היומי המפרט את מהות התקלה וחומרתה.
ולאחרונה מתווספת למייל גם בדיחה, זו דרכו הנהדרת  של שלמה לעזור לנו להיות חלק מהחוויה, לחבק ולהרגיע.
מצ"בהמייל היומי כפי שהוא:

לצהובים שלום

רותי וחגית , אתן פותחות קובץ ה – JPG  המצורף. כל שאר נעצי הקבוצה פותחים קובץ ה – KML

התקדמות של 105 מייל (היו ימים טובים יותר)

כולנו עוקבים מדי יום אחרי גולדינה והספנים. כל יום עוד צעד לקראת הסיום.

מאידך, כל מי שמשייט בסירות מפרש יודע כי אם יש רוח מתקדמים מהר ואם אין רוח (או רוח חלשה) מתקדמים לאט יותר.


והנה ההסבר:

כל אחד מכם הגר בבית מורגל לעובדה כי יש בבית חשמל, מים זורמים, ביוב, גז לבישול וכ"ו.

בסירה/יכטה יש אותם facilities אלא שבניגוד למקום המגורים שלכם, שם שירותי החשמל, מים, ביוב ניתנים על ידי גופים חיצוניים (תמורת תשלום כמובן), הסירה היא בעצם "בית חרושת" המספק את השירותים הנ"ל באופן עצמאי.

הסירה מצוידת בכל מיני מערכות : גנרטור ליצירת חשמל, מכלי מים ומשאבות לאספקת מים, מתפיל מים, משאבות מיוחדות לסילוק הביוב (קקי) ועוד ועוד.

ככל שהסירה "משוכללת" יותר, יש בה יותר מערכות תומכות.

גולדינה סירה משוכללת מאוד ומשופעת במערכות כאלה.

ברור כי מערכות אילו מצריכות תחזוקה ותיקונים מפעם לפעם. ולכן יש על הגולדינה הרבה חלקי חילוף להתמודד עם מצבים של תקלות.

וכמו בכל סיטואציה, חוקי מרפי עובדים תמיד.

הנה צצה לה תקלה שאי אפשר לתקן אותה בזמן ההפלגה, ו/או אין את חלקי החילוף הנדרשים.

באחד מהמיילים הקודמים כתבתי לכם כי בשלב הרוחות הקלות, יניף מריו מפרש מיוחד (נקרא ג'ינקר GENNAKER) המותאם לרוחות קלות.

ובכן, ישנה תקלה במפרש והשימוש בו מוגבל. אין מפרש כזה רזרבי ולכן ממשיכים להשתמש במפרשים "הרגילים". אילו מפרשים מעולים אבל יעילותם ברוחות חלשות נמוכה

מריו התקשר אלי היום ודיווח לי על המפרש התקול. אני דואג שיגיע חלק חילוף מתאים למרטיניק (האי אליו תגיע הסירה). כמו כן הצעתי גם איזשהו work around . נראה אם אפשר לממשו.

ובינתיים, הרוח חלשה וההתקדמות איטית מהמתוכנן.

אין שום סכנה, לא לסירה ולא לצוות. הסירה פשוט מפליגה לאט יותר ואולי משך ההפלגה יתארך ביום או יומיים. אל דאגה יש מספיק אוכל.

יש גם סיכוי כי במידה והרוח תתחזק (צפוי בעוד יום או יומיים) הסירה תדביק חלק מהפיגור.

כאמור : אין שום סכנה מכל סוג שהוא.

סתם מעצבן. אתם והצוות מצפים לסיום המשט בתאריך מסוים והנה עלול להתארך קצת.

עדיין לא ניתן לקבוע בוודאות שהמשט יתארך, אני פשוט מיידע אתכם ( heads up) לאפשרות של דחייה.

וגם היום אסיים בבדיחה:

מרוקאי עבר השתלת אוזניים

התורם היה כורדי

אחרי חודש מגיע המרוקאי לרופא לבדיקה

הרופא מתרשם מהאיחוי המושלם ושואל "נו איך השמיעה" ?

המרוקאי עונה: "דווקא שומע מצוין, אבל לא מבין כלום ...."


Shlomo Barak

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה