יום שבת, 3 בינואר 2015

הדרך למקסיקו

יום שבת ה3 בינואר שעה 01:30, עוד מספר שעות אנחנו מגיעים למקסיקו ל Isla De Mujeres אי קטן מול העיר קנקון. זאת התחנה הסופית של קטע זה, זהו בעוד כמה שעות אנחנו מסיימים. לא מצליח לבודד ולהגדיר את תמהיל הרגשות הממלאות אותי למחשבה הזאת שהנה סיימנו והקטע הזה של המסע מגיע לסופו. יש התרגשות, סיפוק, שמחה הנה חוזרים הביתה, גאווה על כך שעשינו זאת ועוד ועוד...(עכשיו אני מקנא במשוררים וסופרים שמצליחים לבהגדיר להביע ולתאר את הרבדים והגוונים השונים של הרגשות)
משמרת לילה אחרונה שלי, רוח גבית של 15/20 קשרים, גלים 2+ מטרים מגיעים מאחור מרימים ומורידים את הספינה בתנועה אלגנטית, מדי פעם גל מרדן בעל אישיות עצמאית מגיח לו מהצד ומטלטל את הספינה בעומה מצד לצד ( אם אני לא מוכן והגל תופס אותי בהפתעה התנודה הפתאומית הזאת והנטיה החזקה של הספינה לצד, לשבריר שניה מבהילים ואני מחסיר פעימה אחת בלב).
הספינה עם מפרשים במבנה פרפר מפליגה במהירות של 7-9 קשרים וחותכת את המים במוזיקה מדהימה. חבל שאין ספינה ליד שיכולה לצלם את GOLDINA II מפליגה במבנה פרפר קלסי, כל הנסיונות לצלם מהספינה עצמה לא הצלחנו לתפוס את מלוא המבנה.
לילה בהיר רק מספר עננים מדי פעם מסתירים את אור הירח, הירח כמעט מלא לגמרי ומצליח להאיר את הים עד קצה האופק, מראה מלא הוד הממלא אותי ומעורר מחשבות על היקום, על יופי הטבע, על החיים שלי בעולם הזה וכך לאט לאט שוקע ברגשות ובמחשבות עד אשר מאבד את עצמי בתוך עצמי.
מסביב יש אוניות, שלוש אוניות נוסעים, שתי אוניות משא, ושתי מיכליות ענק. חייבים להיות ערניים ביותר ולשים לב לתנועה שלהם ולהבטיח שהם רואים אותנו ( זכרון ספינת הדייגים היפניים שנדרסה ע״י אוניית משא של צים מחדד לי את החושים) לצערי לא יכול להרשות לעצמי לשקוע יותר מדי במחשבות.
מיכלית ענק באורך של 300+  מטרים נעה מאחורינו במסלול התנגשות איתנו, זאת אומרת אם שנינו לא נשנה את כיוון ומהירות ההפלגה אנחנו אמורים להתחבר, החוק הימי קובע שהיא צריכה לפנות את הדרך ולהבטיח שלא נתנגש( חוק חוק אני רוצה להבטיח שבאוניה מכירים את החוק וגם שהם לא נרדמו בשמירה, אם אני רואה שבאוניה מתקרבת אלי שלושה מייל והיא עדיין באותו מסלול התנגשות איתי, אני יוצר קשר איתה). הפעם לא צריך במרחק של כ שלושה וחצי מייל המיכלית הענקית הזאת משנה כיוון ומפנה דרך לספינת המפרש הקטנה. מעניין מה עובר בראש של הקצין התורן שבאמצע הלילה הוא המיכלית הענקית עם כל עוצמתה צריכים לשנות את מסלול ההפלגה בגלל איזה ג׳וק בלב ים שנמצא שם לשם תענוג.
שקיעה 

ועוד שקיעה

לא זוכרים זריחה או שקיעה


מנקים את הסיפון 

מפליגים

מפליגים

מפליגים

מפליגים

2 תגובות:

  1. כמה טוב שחזרתם הביתה.....

    השבמחק
  2. המוצר הזה יכול לעשות SELFI של הסירה בפרפר
    http://www.dji.com/product/phantom-2-vision

    השבמחק