יום שני, 3 באוקטובר 2016

חזרה ב HIVA OA

אחרי הפלגה של 12 שעות מול הגלים בזוית של 45 מעלות ורוח קידמית חדה מאד שעזרה למנוע להשיט את הספינה, הגענו למפרץ HANAMENU שבצד הצפוני של האי HIVA OA, מפרץ ציורי כמו שמפרסמים בהצעות לחופשות אקזוטיות. המפרץ הוא המשכו של ואדי עשיר צמחיה עם מספר בתים שאינם מאוישים באופן קבוע לא ברור מתי איך ולכמה זמן הבעלים מגיעים ומשתמשים בהם.
טיילנו בואדי פגשנו סוסי פרא ( למעשה זה חצי פרא, סוסים שלפני שנים ברחו מהשבי המליטו סייחים וכך מספר דורות של סוסים הגדלים חופשי במרחבי האי), היו שם זכר אחד שכל הזמן עקב אחרינו במבטו ושמר על שתי נקבות ושני סייחים שהיו איתו. הרבה עצי מנגו שהפירות הבשלים, שלא נקטפו ממנו, נשרו בשפע לארץ ומעוצמת הנפילה התרסקו ומלאו את האויר בעירוב ריחות של מנגו טרי מנגו רקוב ושיכר מנגו. מעיין קטן יוצר בריכה טבעית, ניתן לרחוץ בה, משמש כמקור מים להשקיית גן העדן המקומי.
כדי שלא נתבלבל ונאמין שזה גן עדן נוצרו היתושים. יש הרבה מאד סוגי יתושים את רובם אנחנו מצליחים לראות ולדעת שהם בסביבה לגביהם תכשירי דחיית היתושים ברוב המקרים עובדים, יש זן אחד של יתושים המכונים NO NO, שלא רואים אותם, תכשיר מאד ספציפי דוחה אותם ורק אותם, עקיצתם לא מורגשת אלא רק אחרי מספר שעות ואז זה מציק מעל ומעבר למה שאנחנו מכירים ולמחרת היום המצב מחמיר, למרות שאנחנו יודעים שגירוד העור מרגיע קצת באופן זמני ומחמיר את המצב לא מצליחים לעמוד בלחץ ומתגרדים.  לוקח מספר ימים עד אשר העור נרגע מהעקיצה.

אחרי שתי לילות במפרץ הרמנו עוגן והפלגנו לצד הדרומי של האי ל  ATUONA.

מפרץ HANAMINU


מהעגינה נראה יבש ומעט עצים

הרים חשופים סוגרים מסביב

מעט עצים ליד מקום העגינה
מיכאל ממלא ג'ריקן ממי המעיין
רותי נהנית מהמים הקרירים של הבריכה 
הסוס עוקב אחרינו
אני נזהר שלא להפחיד את הסוס
בתוך היער
סוסה וסייח

צוק מתרומם בכניסה למפרץ



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה