יום ראשון, 9 באוקטובר 2016

חזרה ב ATUONA

חמישה ימים עגנו ב ATUONA, כרגיל מזג האויר הכתיב את לוח הזמנים, אנחנו חיכינו לחלון מתאים להפליג לכיוון דרום מזרח( רוב הזמן הרוח והגלים באים מכיוון זה). המעגן כאן לא ממש מצליח לעצור את תנועת הגלים כך שהספינה לא מפסיקה להתנדנד, לפעמים ברכות נעימה, לפעמים בקצב מתון והרבה בתנודות חזקות, לא נעים אבל לא נורא.
נכנסנו למפרץ ברוח של 15 קשרים וגלים של כ1.5 מטרים, אניית האספקה עגנה צמוד לרציף כך שיכולנו לעגון רק בשטח פתוח יותר לגלים התנחמנו בעובדה שלמחרת האוניה עוזבת ואז נוכל לשפר עמדות לאזור רגוע יותר. זרקנו עוגן ארגנו את הספינה וירדנו לכפר, למען המסורת אכלנו פיצה וקינחנו בגלידה.
האוניה עזבה ומיד דילגנו פנימה למעגן, ההבדל בעוצמת הנידנודים מאד מוחשי ואין ספק שעכשיו שקט יותר. כעבור כמה שעות של נחת הופיעו שני שוטרים על הרציף והורו לנו לחזור לשטח שמחוץ למזח, מתברר ששינו את החוק ועכשיו אסור ליאכטות לעגון באזור השקט, למזלנו שתי ספינות עזבו במהלך הבוקר כך שיכולנו לעגון במקום טוב יותר ממה שהיה לנו אתמול כשנכנסנו למפרץ.
את הימים באי בילינו בטיפול בספינה, נקיונות,קניות יומיים טיולים באי יום אחד עצמאית על בסיס הזיכרון שלי מהטיול בביקור הקודם שלי באי וביום השני בהדרכת אנדריי , האח של HUMU המדריך מהפעם הקודמת, שלקח אותנו לאתרים הסטוריים והרחיב את הבנתנו במקורות התרבות המרקזית. ביקור אצל אומן המפסל בעץ דגמים וצורות של TIKI (פסלי אבן עתיקים ששימשו כאלים). בביקור אצל יצרן תופים ושאר כלי נגינה מקומיים קיבלנו הסבר על תהליך יצירת התופים מרגע קבלת גזע העץ המתאים ועד גמר היצירה.

כל העגינות באיים המרקזים הן במים לא שקטים והספינה כל הזמן מתנדנדת, גם במפרצים הנחשבים כסגורים ושקטים הגלים מצליחים לשלוח את שאריות העוצמה שלהם והספינה מתנדנדת. מאז שהגענו לספינה אנחנו מתנדנדים אמנם רב הזמן נדנודים עדינים וחלשים אבל מתנדנדים ומייחלים ללילה אחד שקט ללא שום נדנוד. כאן ממשנו את החלום הפתעתי את רותי והזמנתי חדר במלון יפיפה היושב על גבעה המשקיפה על המפרץ. לילה שקט ורגוע עבר עלינו.בפיסגת