מפרש חלוץ בודד איבד עצמו לדעת, השקל (ראו תמונה) שמחבר את מפרש החלוץ
למעלן שלו נשבר, כן גם פלדה מתעייפת ונשברת, החלוץ התמוטט ונפל, חלקו על הסיפון
וחלקו במים. ראשית מוציאים המפרש מהמים, בודקים למה נפל, מתכננים כיצד לתקן וקדימה
לעבודה. יש לנו שקל חדש נתקין ונעלה המפרש. ראש המעלן(חבל אליו מחברים מפרש כדי להעלות את המפרש למעלה), אליו מחברים את השקל
והמפרש, נשאר למעלה ומסרב לרדת צריך להעלות את מיכאל אל ראש התורן, אנחנו בלב ים,
יש גלים של כ2 מטר, רוח של 15-20 קשר, אין לנו חלוץ כדי לבצע HIVE TO ( שיטה לעצור את הספינה בלב ים ולשמור אותה מאוזנת וכמעט ללא
תנועה) הנענו מנוע, מפרש ראשי מצומצם שישמור קצת על יציבות , העלינו את מיכאל, הורדנו את ראש המעלן וכמובן גם את מיכאל, התקנו את השקל החדש, חיברנו את ראש המפרש
למעלן ונעמדנו מול הרוח מוכנים להעלאת המפרש.
הרוח הייתה חזקה מדי אז ניסינו להעלות במורד הרוח, מהר מאד ראינו שהמפרש
מתחיל להסתבך סביב עצמו הורדנו וחזרנו למול הרוח. העלאת המפרש מתבצעת ע"י
העלאת המעלן בעזרת הווינץ' ושמירת השפה הקידמית במקביל לפתח הfider (ראה תמונה). מיכאל היה על
הווינץ' דבלה בהגה זוהר הגיש לי מפרש ואני שכבתי על הסיפון בחרטום הספינה ודאגתי
שהשפה הקידמית תיכנס נכון לfider. רוח של כ20 קשר המפרש
מתנפנף בכוח הווינץ' בקושי עומד בלחץ ואני מתאמץ לכוון את השפה של המפרש( לא תמיד
מצליח להתגבר על הלחץ של המפרש ואז המפרש לא נכנס טוב למסילה שלו, יש צורך להוריד
חזרה את החלק שלא נכנס טוב ולהמשיך בהעלאת המפרש. אנחנו מתמודדים עם המפרש, הרוח, נידנודיי הספינה, הקפיצות מהגלים, שפריצים של מי ים ומעלים את המפרש לאט לאט.
כשאנחנו בכשני שליש מהדרך ה FIDER מתפרק. מורידים את המפרש,
הפעם הוא יורד כולו עלי, בודקים מה קרה לפיד, הפלסטיק שמחזיק אותו נשבר, מתקנים
בעזרת שלושה אזיקונים, איזולירבנד ורצועות סיליקון, מרכיבים את הפידר חזרה
ומתחילים להרים המפרש מחדש. שוב מלחמה ברוח ובתנועות של הספינה, מעלים לאט ומדי
פעם צריכים להוריד חלק אבל סה"כ מתקדמים. כשמגיעים לכשני שליש הדרך( כן בערך באותו
מקום כמו בפעם הקודמת) אני רואה שאחד מהחלקים של המסילה משתחרר והוא עולה למעלה
יחד עם המפרש, בעיה גדולה. מורידים חזרה את כל המפרש, כולנו סחוטים, הידיים כואבות
לי מהמאמץ לשמור על השפה של המפרש מול הפידר, החלטתי לוותר ולחכות עד אשר הרוח
תרגע או עד אשר נגיע לעגינה. קיפלנו המפרש קשרנו אותו היטב לסיפון, בירה קרה קרה,
הרבה תחושות אכזבה ומחשבה שעוברת בראש כל הזמן I’M TO OLD
FOR THIS SHIT.המשכנו להפליג עם המפרש הראשי בלבד מהירות הספינה ירדה בכ1.5 קשר.
כל התהליך לקח כחמש שעות.
למחרת בבוקר הרוח ירדה ל12 קשרים, מישהו הפסיק את הרוח בסניף
המרכזי(כן אני אוהב שלום חנוך), החלטתי לנסות להעלות את החלוץ, ראשית תיקנו את
החלק שנפרד מהמסילה התברר שבורג נפתח סגרנו בכוח וקדימה לעבודה. הפעם הפלגנו עם
הרוח כך שהרוח המדומה בחרטום ירדה לכ7-8 קשרים בנוסף פתחנו את כל הראשי כך שיסתיר
את הרוח לכיוון החרטום. דבלה על ההגה שמר על כיוון מתאים, מיכאל על הווינץ' זוהר
יושב שוכב על הסיפון ומעביר לי מפרש ואני שוכב בחרטום ומכוון את המפרש לתוך המסילה
שלו. הפעם הצלחנו, תוך שעה המפרש חזר למקומו ואנחנו מפליגים בפרפר קלסי ומהיר.
הפעם לא בא לי בירה קרה אבל נשארה התחושה של I’M TO OLD FOR
THIS SHIT, כשמלווה אותה תחושת סיפוק והנאה כמו של נער בגיל ההתבגרות.
 |
מפליגים אל השקיעה |
 |
זה הפידר, הפלסטיק השחור נשבר בחלקו התחתון |
 |
קצה המעלן אליו מחברים את המפרש בעזרת שקל |
 |
החלוץ על הסיפון |
 |
עוד שקיעה יפה |
 |
יפה |
 |
זה השקל |
 |
וזה השקל השבור |
 |
הפידר מתוקן בעזרת אזיקונים, איזולירבנד, ורצועות סיליקון. |
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה