יום שני, 25 באפריל 2016

תיקונים בשלתר באי

חזרתי לספינה, במהלך החודשיים וחצי שהייתי בארץ נולדה לי נכדה רביעית, בת בכורה לבן שלי תמיר ואישתו המקסימה נעמה, מזל טוב לכל משפחתי הרחבה ולי. רוב זמני הוקדש להכנות לקראת ההפלגה הבאה, חציית תעלת פנמה חציית האוקיאנוס השקט והגעה לאיי פולנזיה הצרפתיים, הפלגה של כ 4000 מיילים ימיים שהם כ 7200 קמ. זאת הולכת להיות ההפלגה הארוכה ביותר שלי (בין חוצי האוקיאנוסים נחשבת לאחת מהארוכות ביותר).
כמו כל תכנוני ההפלגות גם הפעם הרבה קריאת חומר על המסלול, על ארץ היעד, לימוד חוקי המכס ההגירה, לימוד ומעקב אחר מזג האויר( השנה הייתה שנת אל ניניו תופעת מזג אויר שמשנה את התנהגות מזג האויר בכל העולם וכמובן את משטר הרוחות באוקיאנוסים). בנוסף צריך לטפל בספינה, מה לעשות, יש הרבה תקלות וצריך כל הזמן לבדוק לטפל ולתקן. הרבה חלקים וציוד חדשים הזמנתי באינטרנט את רובו בארהב וחלקו באיטליה (בארהב מקבלים תשובות מיידית ומבצעים את ההזמנות תוך יום יומיים. באיטליה עד שעונים לך יוברים כמה ימים, לבצע את ההזמנה לוקח כשבוע ימים ועד המשלוח עוד כמה ימים טובים. מזל של האיטלקים שיש להם את איטליה).
זאת הזדמנות להודות לחברים שלי בניו יורק, שירי ורונן בצלאל, על האירוח מכל הלב ועזרתם בקבלה ואחסון ההזמנות שלי בארהב, תודה, תודה.

במשך שבוע ימים מיכאל ואני הספקנו לבצע את כל התיקונים המתוכננים, למען האמת אני גאה בהספק ובביצועים שלנו, בצענו תיקונים והחלפת חלקים די מורכבים שדרשו מאיתנו הרבה ריכוז ומקצוענות.  לחברים המתענינים בתחזוקת יאכטות חברים המתענינים בתחזוקת יאכטות : החלפנו את משאבת מי ים של המנוע, הרכבנו אלטרנטור שעבר שיפוץ בארץ, החלפנו כננת עוגן כולל התקנת שלט חדש עם סופר עוגן, הוצאנו את דף ההגה והחלפנו את הברינג התחתון, החלפנו את מחשב הפילוט האוטומתי ובדרך בצענו עבודות תחזוקה שוטפות כמו הוספת גריז לברגים, החלפת ברגים חלשים וכו..

נעמה כלתי וים הנכדה הרביעית נשיקות לכן חמודות
                                         מעלים את הספינה לתיקון דף ההגה
מתקן להוצאת הברינג התחתון של דף ההגה, תוצרת עצמית


דף ההגה והמדחף מכוסים בברנקס

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה